Cena
-
od
do
Sprzęt ratunkowy – dla ratowników WOPR, niezbędny na jachtach, motorówkach, łodziach, statkach czy kąpieliskach
Sprzęt ratunkowy i asekuracyjny ma spełnić dwa cele: pomóc uratować życie osobie poszkodowanej, ale także zabezpieczyć zdrowie tego, kto zdecydował się na akcję ratunkową. Kiedy mówimy o sprzęcie ratunkowym, najczęściej mamy na myśli sprzęt ratunkowy wodny taki jak: koła ratunkowe, kamizelki ratunkowe czy asekuracyjne, łodzie ratownicze, ale też pasy ratownicze, szelki bezpieczeństwa, bojki ratunkowe, pływaki, rzutki ratunkowe lub siatkowe.
Inny sprzęt ratunkowy to: sprzęt podstawowy i sprzęt medyczny.
Certyfikowany sprzęt ratunkowy: pewny i bezpieczny
Każdy sprzęt ratunkowy, który znajduje się na wyposażeniu statków pływających na otwartych wodach (morzach i oceanach), musi spełniać wymagania międzynarodowej konwencji ratowania życia na morzu SOLAS (Safety Of Life At Sea). W Polsce natomiast normy dotyczące sprzętu ratunkowego wyznacza polskie prawo.
Oferta sklepu BHP Supon: koło ratunkowe MARS
W kategorii sprzęt ratunkowy znajdziesz czerwone koło ratunkowe MARS do żeglugi śródlądowej o średnicy zewnętrznej 75 cm, wewnętrznej – 45 cm o łącznej wadze 3,3 kg. Koło spełnia oczywiście normę PN–EN 14144:2006 i posiada Świadectwo Uznania Typu Wyrobu wydane przez PRS. Mamy też koło ratunkowe do żeglugi po otwartych akwenach, które posiada atest PRS oraz spełnia normy Rezolucji IMO MSC 81(70).
Koło z atestem, czyli…? Żeby koło uzyskało atest, musi przejść specjalne testy. Badanie polega na włożeniu koła do wody i obciążeniu go ciężarem o wadze 15 kg na 24 godziny. Jeżeli koło nie zatonie, dostaje atest. Materiał, z jakiego wykonuje się koła, to sprasowany styropian, który obszywa się pomarańczowym materiałem i dodaje linkę chwytową o większej długości niż obwód, przymocowywanej opaskami w czterech miejscach.
Warto wiedzieć, że koła „morskie” mają też dodatkowo odblaskowe nakładki. Wszystko po to, żeby łatwiej było je zauważyć w nocy i w trudnych warunkach atmosferycznych.
Na rynku dostępne są też koła ratunkowe w kształcie podkowy. Robi się je z pianki polietylenowej, która jest lekka i bardziej wytrzymała niż styropian.